Uitgebreid zoekwoorden onderzoek

Achtergrond

De Gemeente Amstelveen is begin 2020 bezig een nieuw platform dat later in 2020 live is gegaan genaamd Visit Amstelveen. Het platform heeft twee doelen:

  1. Informeren van Amstelveners voor activiteiten en andere informatievoorziening voor dingen te doen in de stad.
  2. Aantrekken en informeren van expats en toeristen die te gast zijn in Amstelveen en meer willen weten over de stad.

Digital Wizards heeft de Gemeente Amstelveen geholpen met een zoekwoorden onderzoek die heeft bijgedragen aan de te schrijven content voor het platform Visit Amstelveen.

Visit Amstelveen - zoekwoorden onderzoek
Aanpak

Samen met de Gemeente Amstelveen hebben we gekeken naar de wensen voor de indeling van de categorieën. Doordat Visit Amstelveen een zeer breed platform is, was het belangrijk goed de data in te delen in categorieën. Er is gekozen voor 5 categorieën:

  1. Merk/profiel van Amstelveen
  2. Agenda van evenementen in Amstelveen
  3. Ontdek Amstelveen
  4. Winkelen in Amstelveen
  5. Bereikbaarheid/route plannen

Met deze indeling hebben de copywriters – die over verschillende onderwerpen schrijven – goed inzicht in de onderwerpen en zoekwoorden waarover geschreven moet worden.

Dit hebben we gedaan

Resultaten

  • Uitgebreid zoekwoorden onderzoek, verdeeld over 5 templates.
  • Veel data én inzichten voor de te schrijven content.

Oplevering

Maart 2020

Webstation Webdesign Wordpress developmentWordpress Development