SEO-Content

Wil je bezoekers van je website beter informeren? Neem je je al maanden voor om de productomschrijvingen op je website verder uit te breiden? Iedereen die een webshop heeft of een website beheert, loopt tegen hetzelfde aan: teksten schrijven kost tijd, veel tijd. Je houdt het bij een simpele alinea, terwijl er vaak liggen nog meer onderwerpen openliggen die kunnen worden toegelicht aan bezoekers.

Goede teksten = betere SEO

De tijd dat je met Black Hat-trucjes meer organische bezoekers kon trekken, ligt alweer even achter ons. Google kijkt meer dan ooit naar de kwaliteit van teksten en uiteraard of ze in de juiste context staan. Grote kans dat je je bestaande zoekwoorden kunt uitbreiden met andere relevante zoekwoorden. Idealiter plan je hier een Zoekwoorden Onderzoek voor in, zodat je geen kansen laat liggen.

Word autoriteit 

Bij het gebruik van generieke termen kun je aanlopen tegen veel concurrentie, waardoor je positie binnen de SERP’s niet optimaal is. Bovendien kun je je op generieke termen niet voldoende onderscheiden. Het is goed om kennis te etaleren op specifiekere termen. Kies je gewenste (sub) categorieën uit en zorg ervoor dat je binnen deze termen autoriteit wordt.

Tips voor SEO-content

Ben je op zoek naar mogelijkheden om jouw content beter geschikt te maken voor SEO? Bekijk hier 3 tips om meer te halen uit je SEO-content.

1. Benut braakliggend terrein

Braakliggend terrein klinkt negatief, maar is het uiteraard niet. Hier liggen de kansen om specifiekere termen hoger in Google weer te geven en jezelf te onderscheiden op het vlak van autoriteit en kennis. In het eerder genoemde Zoekwoorden Onderzoek bepaal je per onderwerp waar categorieën en subcategorieën zijn en waar eventueel kansen liggen. Zorg ervoor dat teksten goede informatie bevatten; informatie waar de gebruiker wat aan heeft en die niet alleen dient voor je eigen SEO-doelen.

2. Wees zo relevant mogelijk

Weet goed wat je in een jaar aan content wilt distribueren via je eigen site, Social Media-kanalen en e-mail. Idealiter leg je dit vast in een contentkalender en deel je het met de benodigde interne– en externe stakeholders. Op deze manier heb je ruim van tevoren tijd om content te schrijven, te optimaliseren en uit te breiden, zodat je zo relevant mogelijk bent. Kortom, een goede contentstrategie is een fundamenteel onderdeel van een webshop/website.

3. Verbeter de gebruiksvriendelijkheid

Stel dat je een nieuwe tent wilt kopen en je gaat via Google (Shopping) op zoek naar tenten die groen zijn. Je ziet een mooie tent voor de prijs die je wilt betalen en je gaat naar de betreffende pagina op de site van de aanbieder. Hier staat als omschrijving: tent, groen, polyester/nylon-mix. Geeft dit je voldoende informatie? Waarschijnlijk niet, maar toch komt het helaas nog steeds veel voor.

Goed uitwerkte content geeft de gebruikers veel meer informatie, waardoor ze op jouw eigen site beter worden geïnformeerd en meer genegen zijn bij jou tot aanschaf van een tent over te gaan. Deze tent kan veel uitgebreider worden omschreven, zodat opkomende vragen direct worden beantwoord. Denk bijvoorbeeld aan:

– Voor hoeveel personen is de tent?
– Is het een speciale kleur groen; zijn er nog andere kleuren beschikbaar?
– Wat is het voordeel van een polyester/nylon-mix of zitten er ook nadelen aan?

Benut een Zoekwoorden Onderzoek om erachter te komen welke vragen je doelgroep heeft, zodat je relevante content/antwoorden plaatst in de SEO-content op je website.

Meer weten over SEO-content?

Meer halen uit de SEO-content op je site of wil je copywriting uitbesteden? Digital Wizards helpt je op weg. Wil je weten hoe we werken of hoe we jouw SEO-content kunnen ondersteunen?

Onder het genot van een kop koffie (of thee) gaan we exact na wat je wensen zijn en waar nog SEO-groeikansen liggen. Met onze ruime ervaring en A-tot-Z dienstverlening staan we je bij met advies en ondersteuning.