Zoekmachine-optimalisatie: SEO

Wil je organisch hoger ranken met je website of heb je het idee dat het organische verkeer ‘niet helemaal lekker loopt’? Digital Wizards heeft veel ervaring met het verbeteren van websites, teksten en website-autoriteit, met als doel: betere SEO.

Wat is SEO?

SEO (Search Engine Optimalization) omvat het optimaliseren van een website op zo’n manier dat er steeds meer bezoekers komen vanuit zoekmachines als Google en Bing. Om dit te realiseren moeten er allerlei interne en externe factoren aan de website geoptimaliseerd worden. In feite is SEO gebaseerd op drie pilaren, zogenaamde ranking factoren.

3 SEO-pilaren

1. Techniek
Een website die snel laadt, een duidelijke (interne) linkstructuur heeft en goed indexeerbaar is voor robots.

2. Autoriteit
Een divers en uitgebreid linkprofiel van websites die naar jouw website linken (backlinks); idealiter backlinks met een hoge domeinautoriteit binnen dezelfde context als jouw website.

3. Content
Relevante en waardevolle content voor gebruikers van je website. Content die past binnen de context, met duidelijke titels en omschrijvingen.

Hoe SEO verbeteren?

Wil je meer organisch verkeer naar je website halen? Heb je het idee dat er problemen zijn met de organische vindbaarheid van je website? Om SEO goed op orde te krijgen , moet je naar de drie belangrijkste aspecten van SEO kijken:

1. SEO-Techniek

Bij de techniek gaat het vooral om hoe de content op je website wordt geïndexeerd door zoekmachines door onder andere het Robots.txt bestand. Dit bestand geeft de zoekmachine instructies en vertelt deze welke pagina’s van je website te bezoeken (‘crawlen’). Komen redirects niet goed door of laadt de pagina te traag? Dit zijn allemaal factoren die je SEO-resultaten technisch beperken.

2. SEO-Autoriteit

Is je website technisch goed op orde? Zorg er dan ook voor dat je voldoende waardevolle backlinks naar je website krijgt; links met een hoge domeinautoriteit (DA). DA wordt gezien als een belangrijke component van SEO. Het gaat om hoeveel links (met waarde) naar de pagina verwijzen. Hoe meer goede én relevante links er van andere pagina’s naar jouw website verwijzen, hoe hoger je eigen DA wordt.

3. SEO-Content

Naast techniek en autoriteit is goede content erg belangrijk voor SEO. Het is bijvoorbeeld belangrijk om geen dubbele informatie, of ‘Duplicate Content’ op je website te hebben. Dit gebeurt als dezelfde teksten op verschillende pagina’s staan. Door middel van een canonical tag kan je de zoekmachine vertellen wat de originele URL van een pagina is, zodat er geen dubbele content ontstaat. Daarnaast wil je dat je website goede en uitgebreide teksten bevat, die wat vertellen over je dienst of product.

SEO uitbesteden?

In de meest ideale situatie zijn deze drie SEO-aspecten in balans en zal je website een hoge positie krijgen in Googles zoekresultaten. Voor SEO is een lange adem nodig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld zoekmachine-adverteren (SEA), waarmee je direct (betaald) extra verkeer naar je website haalt. Bij SEO optimalisatie komt veel tijd en kennis kijken, maar met de juiste inzet groeit je verkeer doordat je organisch hoger én relevanter rankt.

SEO Zoekwoorden Onderzoek

Wil je hoger ranken in zoekmachines of een logische menustructuur voor je website? Een gedegen Zoekwoorden Onderzoek voor SEO biedt een op data gebaseerd overzicht. Websiteverkeer valt of staat met een goede SEO-structuur en om dit in orde te krijgen heb je inzicht nodig in de termen waarop mensen zoeken.

SEO Zoekwoorden Onderzoek

SEO-content

Wil je gebruikers beter informeren op je website? Neem je je al maanden voor om de productomschrijvingen op je website verder uit te breiden? Iedereen die een webshop heeft of een website beheert, loopt tegen hetzelfde aan: teksten schrijven kost tijd, veel tijd. Vaak houden we het bij een simpele alinea, terwijl er meestal meer onderwerpen zijn die kunnen worden toegelicht aan gebruikers.

SEO-Content

Klinkt ’t goed?

Meer organische bezoekers naar je website halen met SEO? Digital Wizards helpt je. Wil je weten hoe we SEO aanpakken of hoe we jouw project kunnen ondersteunen?

Onder het genot van een kop koffie (of thee) gaan we exact na wat je wensen zijn en waar nog SEO-kansen liggen. Met onze ruime ervaring en A-tot-Z dienstverlening staan we je bij met advies en ondersteuning.