Zoekmachine optimalisatie: SEO

Wil je hoger organisch ranken met je website, of heb je het idee dat het organische verkeer ‘niet helemaal lekker loopt’? Digital Wizards heeft veel ervaring met het verbeteren van websites, teksten en website autoriteit met als doel: betere SEO.

Wat is SEO?

SEO (Search Engine Optimalization) omvat het optimaliseren van een website op zo een manier dat er steeds meer bezoeken komen op de website vanuit zoekmachines als Google en Bing. Om dit te realiseren moeten er allerlei interne en externe factoren aan de website geoptimaliseerd worden. In feite is SEO gebaseerd op drie pilaren, zogenaamde ranking factoren.

3 SEO-pilaren

1. Techniek
Een website die snel laadt, een duidelijke (interne) linkstructuur heeft en goed indexeerbaar is voor robots.

2. Autoriteit
Een divers en uitgebreid linkprofiel van website die naar jouw website linken. Idealiter backlinks binnen dezelfde context van je website met een hoge domeinautoriteit.

3. Content
Relevante en waardevolle content voor gebruikers van je website. Content met een duidelijke context met duidelijke titels en omschrijvingen.

Hoe SEO verbeteren?

Wil je meer organisch verkeer naar je website halen? Heb je het idee dat er problemen zijn met de organische vindbaarheid van je website? Om SEO goed op orde te krijgen , is het belangrijk naar de drie meest belangrijke aspecten van SEO te kijken:

1. SEO-Techniek

Bij de techniek gaat het vooral om hoe de content op je website geïndexeerd wordt door zoekmachines door onder andere het Robots.txt bestand. Dit bestand geeft de zoekmachine instructies en vertelt deze welke pagina’s van je website te bezoeken of ‘crawlen’. Komen redirects niet goed door of laadt de pagina te traag? Dit zijn allemaal factoren die je SEO-resultaten technisch beperken.

2. SEO-Autoriteit

Is je website technisch goed op orde? Zorg ervoor dat je voldoende waardevolle backlinks naar je website krijgt. Links met een hoge domein autoriteit (DA). DA wordt gezien als een belangrijke component voor SEO. Hierin wordt gekeken naar hoeveel links (met waarde) naar de pagina verwijzen. Hoe meer goede én relevante links er van andere pagina naar de website verwijzen, hoe hoger je eigen DA wordt.

3. SEO-Content

Naast techniek en autoriteit is goede content erg belangrijk voor SEO. Het is bijvoorbeeld belangrijk om geen dubbele informatie, of ‘Duplicate Content’ op je website te hebben. Dit gebeurt als dezelfde teksten op verschillende pagina’s staan. Door middel van een canonical tag, kan je de zoekmachine vertellen wat de originele URL van een pagina is, zodat er geen dubbele content ontstaat. Daarnaast wil je dat je website goede en uitgebreide teksten bevat die wat vertellen over je dienst of product.

SEO uitbesteden?

In de meest ideale situatie zijn deze drie SEO-aspecten in balans en zal je website een hoge positie krijgen in Google’s zoekresultaten. Voor SEO is een lange adem nodig in tegenstelling tot bijvoorbeeld zoekmachine adverteren (SEA), waar je direct extra (betaald) verkeer naar je website haalt. Bij SEO optimaliseren komt veel tijd en kennis kijken, maar met de juiste inzet groeit je verkeer organisch binnen aanzienlijke tijd doordat je hoger én relevanter organisch rankt.

SEO Zoekwoorden Onderzoek

Hoger ranken in zoekmachines of een logische menustructuur voor je website? Een gedegen Zoekwoorden Onderzoek voor SEO biedt een op data gebaseerd overzicht. Website verkeer valt of staat met goede SEO-structuur, en om dit in orde te krijgen heb je inzicht nodig in de termen waar mensen op zoeken.

SEO Zoekwoorden Onderzoek

SEO-content

Wil je gebruikers beter informeren op je website? Heb je al maanden voornemens productomschrijvingen op je website verder uit te breiden? Iedereen die een webshop heeft of een website beheert loopt tegen hetzelfde punt aan: teksten schrijven kost tijd, veel tijd. Vaak houden we het bij een simpele alinea, maar er liggen vaak nog meer onderwerpen open die kunnen worden toegelicht aan gebruikers.

SEO-Content

Klinkt goed?

Meer organische bezoekers naar je website halen met SEO: Digital Wizards helpt je op weg. Wil je meer weten hoe we SEO aanpakken of hoe we jouw project kunnen ondersteunen?

Onder het genot van een kop koffie (of thee) gaan we na wat exact je wensen zijn en waar er nog SEO-kansen liggen. Met onze ruime ervaring en A tot Z dienstverlening staan we je bij met advies en ondersteuning.