SEO-techniek

Meer bezoekers vanuit SEO? Een goed technisch fundament van je website is een belangrijke pijler voor SEO. Digital Wizards heeft veel ervaring met het maken maatwerk websites en het verbeteren van de techniek van bestaande websites.

SEO-techniek is een ruim begrip en Digital Wizards zal je website van A tot Z beoordelen in een audit. Wordt de content op je website goed geïndexeerd door zoekmachines en hoe snel je website laadt je website? Beperkende elementen die we op kunnen lossen zullen we verwerken in een groeikansen rapportage met prioritering. 

Pagespeed

Voldoet jouw website aan de pagespeed eisen van zoekmachines en gebruikers? Dit is een enorm belangrijk aspect van SEO-techniek. Als jouw website niet snel aanvoelt voor gebruikers zullen zij snel afhaken. 

Daarnaast wil Google alleen gebruiksvriendelijke websites tonen in de zoekresultaten. Samen met vele andere factoren is de pagespeed een officiële factor om je online vindbaarheid te bepalen.

Een goede technische werking van de website

De optimalisatie van SEO-techniek wordt doorgaans onderschat. Echter is dit aspect ontzettend belangrijk. De techniek van een website kunnen we zien als de bouwstenen van een huis. Zonder een goede fundering blijft een huis niet staan. 

Een goede technische fundering van SEO zorgt ervoor dat crawlers van zoekmachines gemakkelijk hun werk kunnen doen, dus crawlen en indexeren. Het liefst wil je dat de crawler alleen relevante pagina’s crawlt. Technische SEO punten bestaan onder andere uit het Robots.txt bestand, de pagespeed en een mobielvriendelijke website.

Digital Wizards weet goed de vinger op de zere plek te leggen van je huidige website: waarom wordt de website van je concurrent wel makkelijk gevonden en de jouwe niet? Er zijn tal van zaken waar je aan moet denken, en Digital Wizards kan je daar uitstekend bij helpen.

— Ewout Witte (Mi Match)

Portfolio SEO-projecten

Meer weten over de SEO projecten die we hebben ondersteund? Wil je weten wat we hebben bereikt met SEO voor onze klanten? Bekijk hier ons portfolio van online marketing projecten en tevreden klanten.

  • Bevlogen medewerkers die iedere dag opstaan met passie voor online marketing en jou verder op weg willen helpen. Hoe? Maatwerk advies gericht op het verbeteren van jouw website of webshop.

  • Een mooi en strak webdesign die je diensten en producten goed uit de werk laten lopen. Mooie webdesigns waar ook na wordt gedacht over functionaliteit en conversiekansen.

  • Maatwerk websites door medewerkers met >10 jaar ervaring in webdesign en webdevelopment. Nieuwe websites die technisch goed werken én er goed uitzien qua design.

  • We zijn gespecialiseerd in SEA & SEO en weten precies hoe we je doelgroep moeten bereiken. Rappe teksten die ervoor zorgen dat je beter gevonden gaat worden met SEA en SEO.

  • Enthousiaste en leergierige medewerkers die klaar staan om van jouw website of webshop een succes te maken. Een team dat een verlengstuk wordt van jouw organisatie.

Goede teksten = betere SEO

Google kijkt meer dan ooit naar de kwaliteit van teksten en uiteraard of ze in de juiste context staan. Grote kans dat je je bestaande zoekwoorden kunt uitbreiden met andere relevante zoekwoorden. Idealiter plan je hier een Zoekwoorden Onderzoek voor in, zodat je geen kansen laat liggen.

Word autoriteit

Bij het gebruik van generieke termen kun je aanlopen tegen veel concurrentie, waardoor je positie binnen de SERP’s niet optimaal is. Bovendien kun je je op generieke termen niet voldoende onderscheiden. Het is goed om kennis te etaleren op specifiekere termen. Kies je gewenste (sub) categorieën uit en zorg ervoor dat je binnen deze termen autoriteit wordt.

Word autoriteit

Ben je op zoek naar mogelijkheden om jouw content beter geschikt te maken voor SEO? Bekijk hier 3 tips om meer te halen uit je SEO-content.

1. Benut braakliggend terrein

Braakliggend terrein klinkt negatief, maar is het uiteraard niet. Hier liggen de kansen om specifiekere termen hoger in Google weer te geven en jezelf te onderscheiden op het vlak van autoriteit en kennis. In het eerder genoemde Zoekwoorden Onderzoek bepaal je per onderwerp waar categorieën en subcategorieën zijn en waar eventueel kansen liggen. Zorg ervoor dat teksten goede informatie bevatten; informatie waar de gebruiker wat aan heeft en die niet alleen dient voor je eigen SEO-doelen.

2. Wees zo relevant mogelijk

Weet goed wat je in een jaar aan content wilt distribueren via je eigen site, Social Media-kanalen en e-mail. Idealiter leg je dit vast in een contentkalender en deel je het met de benodigde interne– en externe stakeholders. Op deze manier heb je ruim van tevoren tijd om content te schrijven, te optimaliseren en uit te breiden, zodat je zo relevant mogelijk bent. Kortom, een goede contentstrategie is een fundamenteel onderdeel van een webshop/website.

3. Verbeter de gebruiksvriendelijkheid

Stel dat je een nieuwe tent wilt kopen en je gaat via Google (Shopping) op zoek naar tenten die groen zijn. Je ziet een mooie tent voor de prijs die je wilt betalen en je gaat naar de betreffende pagina op de site van de aanbieder. Hier staat als omschrijving: tent, groen, polyester/nylon-mix. Geeft dit je voldoende informatie? Waarschijnlijk niet, maar toch komt het helaas nog steeds veel voor.

Goed uitwerkte content geeft de gebruikers veel meer informatie, waardoor ze op jouw eigen site beter worden geïnformeerd en meer genegen zijn bij jou tot aanschaf van een tent over te gaan. Deze tent kan veel uitgebreider worden omschreven, zodat opkomende vragen direct worden beantwoord. Denk bijvoorbeeld aan:

– Voor hoeveel personen is de tent?
– Is het een speciale kleur groen; zijn er nog andere kleuren beschikbaar?
– Wat is het voordeel van een polyester/nylon-mix of zitten er ook nadelen aan?

Benut een Zoekwoorden Onderzoek om erachter te komen welke vragen je doelgroep heeft, zodat je relevante content/antwoorden plaatst in de SEO-content op je website.

Onze artikelen over
Online Marketing

Meer weten over SEA, SEO of online marketing? Digital Wizards schrijft regelmatig artikelen over ontwikkelingen rond online marketing. Nog geen eigen website of nieuw met online marketing? Geen probleem, artikelen zijn ingedeeld in drie niveau’s: beginner, medium en gevorderd, zodat iedereen op niveau artikelen kan lezen.

  • Beginner

    12 tips voor WordPress

    Leestijd: 8 minuten

    12 tips voor WordPress Ga je beginnen met je eigen WordPress website? Of heb je nu al een tijdje een WordPress website, maar…

    Lees meer
  • Beginner

    Hoger in Google

    Leestijd: 8 minuten

    Hoger in Google komen Je hebt een nieuwe website gemaakt voor jouw onderneming, product of service. Alles ziet er fantastisch uit, maar er…

    Lees meer
  • Beginner

    WordPress voordelen

    Leestijd: 8 minuten

    WordPress voordelen WordPress is het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Meer dan één derde van alle websites die op internet…

    Lees meer

    Benieuwd wat Digital Wizards voor jou kan doen betreft online marketing en goede vindbaarheid in Google? Digital Wizards werkt door heel Nederland en soms zelf voor internationale klanten. Doordat we in Amstelveen zijn gevestigd, hebben we wel veel ervaring en referenties voor dienstverlening in de volgende plaatsen.

    Als online marketing bureau weten we natuurlijk alles van SEO. We streven naar slimme SEO-oplossingen op de korte termijn en voor online SEO-groei op langere termijn.

    — Hans Boersma