Webshop Support

Als geen andere Digital Marketing bureau weet Digital Wizards webshops te helpen groeien. Waarom? Omdat we zelf al jarenlang succesvol zijn met onze eigen webshop: Aikipro! Naast onze eigen webshop heeft Digital Wizards heeft veel ervaring met het opzetten en beheren van webshops. Door onze ervaring weten we precies ‘waar de kraan lekt’ of waar er grote groeikansen liggen.

 

Waar online marketing bureaus vaak kijken naar de ROI van advertenties, kijken wij echter naar de prestaties & groeikansen van de gehele webshop.

Webshop support aanpak

Digital Wizards heeft een stappenplan waarmee we je Webshop van A tot Z doornemen, deze bestaat uit verschillende audits. Er zijn namelijk bijzonder veel facetten die bijdragen aan de mogelijke groei van je Webshop, maar die aan de andere kant je groei kunnen remmen. Zonder onbeperkte middelen kun je je geld en uren maar 1 keer uitgeven en het is belangrijk de juiste prioriteiten te stellen. Digital Wizards zal bij de start van Webshop Support altijd een audit uitvoeren met onder andere de volgende punten:

1. Audit website en positionering

Tijdens deze inventarisatie zal er worden gekeken naar de huidige positionering. Heb je een webshop die zich met name op prijs focust en met een lagere service of een webshop met een hogere service? Komt het beeld dat je hebt van je webshop overeen met wat wij in de markt zien en horen? Tijdens deze audit houden we je webshop als geheel tegen het licht en kijken we naar de mogelijkheden.

2. Google Analytics Healthcheck

Komt alle bezoekersdata goed binnen in je Google Analytics account? Heb je doelen ingericht en komen er geen conversies binnen? Google Analytics data is bij uitstek een belangrijke bron van informatie van jouw webshop. Met een Google Analytics Healthcheck gaan we 30 punten na die bepalend zijn voor je Google Analytics inrichting.

Enkele Google Analytics Healthcheck voorbeelden

  • Is de structuur van het Google Analytics account logisch en duidelijk?
  • Referrals van eigen domeinen/subdomeinen uitgesloten?
  • Betaalproviders uitgesloten als referral?
  • Worden Micro-conversies gemeten naast de transactie data?

3. Google Ads audit

In deze audit gaan we kijken naar de huidige campagnestructuur van je Google Ads (Google AdWords). Mis je geen belangrijke extensies of zoekwoorden? Hebben alle zoekwoorden een goede ROAS en zit kansrijk volume in een eigen advertentiegroep?

4. Plan van aanpak opstellen

In de plan van aanpak van aanpak gaan we de inzichten die uit de Healthcheck en audit zijn gekomen verwerken in een roadmap. De werkzaamheden zullen geprioriteerd worden op basis van impact en daarnaast de te verwachten kosten. We willen immers eerst het laaghangend fruit pakken en dan pas het andere fruit. Op basis van de te verwachten werkzaamheden in combinatie met je budget gaan we bepalen hoeveel uren we maandelijkse voor je gaan reserveren.

voorbeeld roadmap webshop support

Voorbeeld Roadmap Webshop Support

Meer weten over Webshop Support of over onze Webshop audits?