Sinds augustus 2021 werkt Digital Wizards voor Elise Store. Dit is een snelgroeiende online webshop met de laatste fashion trends. Iedere week brengen ze een nieuwe collectie uit van kleding, schoenen en meer. Sinds 2012 zijn ze online actief als een van de snelst groeiende kleding webshops in Nederland.
In een markt waar veel concurrenten actief bezig zijn met SEA en de optimalisaties hierin, is het belangrijk dat er tijd wordt besteed hieraan. Daarom is het voor Elise Store nog belangrijker om te zorgen voor een goede campagnestructuur, aantrekkelijke advertenties en slimme biedingen. Met veel concurrentie, maar ook veel retouren binnen fashion is het sturen op een winstgevende ROI erg belangrijk.
Toen Digital Wizards net aan de slag ging met de SEA-account van Elise Store waren er enkele zaken die opvielen. Een van de grootste zaken had te maken met Channable. Zo’n 181 van de 576 producten in de Google Shopping feed hadden een kapotte titel. Daarnaast werd de sale prijs niet goed doorgegeven, werden de titels gecombineerd met de beschrijvingen, ontbraken de kleuren in veel gevallen én waren er tientallen producten zonder categorie. Dit was het eerste waar Digital Wizards mee aan de slag ging.
Na de Channable en Google Shopping problemen te hebben opgelost, zijn we verder gegaan met de zoekcampagnes. Hierin waren veel taalfouten te vinden. Daarnaast stonden er alleen ETA’s aan en geen RSA’s, terwijl RSA’s de mogelijkheid bieden om meerdere kopjes en beschrijvingen te testen zonder dat je tientallen ETA’s hoeft te hebben. Bovendien misten er diverse extensies, zoals de sitelink extensies, structured snippets en image extensies.
Na de problemen te hebben gedetecteerd, zijn we aan de slag met de optimalisaties. Ook hebben we de campagnes opnieuw ingericht en de ETA’s en RSA’s geschreven. De hygiënefactoren van het account hebben we doorgelopen en verbeterd. Denk hierbij onder andere aan biedingen. Deze stonden op ad group niveau, maar werden overruled door de biedingen per zoekwoord. Verder hebben we negative keyword lists aangemaakt die ervoor zorgen dat onder meer concurrenten en irrelevante zoektermen worden uitgesloten op account- en campagneniveau.
Al meteen na deze verbeteringen zagen we een verbetering in de omzet. Doordat de Google Shopping goed werd ingericht door Digital Wizards waren er veel meer relevante vertoningen, die resulteerden in kliks én winstgevende omzet.
De ROI is met bijna 75% toegenomen en daarnaast is de omzet ook met zeker 25% gestegen. Kortom, een mooi begin van de samenwerking!
Benieuwd aan welke andere gerelateerde projecten Digital Wizards nog meer heeft gewerkt? Bekijk hier diverse projecten waarin we onder andere SEA, SEO of een maatwerk website hebben ingezet.
Als online marketing bureau weten we natuurlijk alles van online marketing. We streven naar winstgevende omzet op de korte termijn en voor online groei op langere termijn.
— Hans Boersma
SEA, SEO of toch een maatwerk website: bij Digital Wizards ben je op het juiste adres. Voor dit project hebben we de volgende expertises ingezet om tot een goed resultaat te komen.
Randstad 22-145
1316BW Almere
036-2002660
info@digitalwizards.nl
KVK nummer: 72416939
BTW nummer: NL859103742B01
IBAN: NL72 INGB 0008 6156 22
Randstad 22-145
1316BW Almere
036-2002660
info@digitalwizards.nl
KVK nummer: 72416939
BTW nummer: NL859103742B01
IBAN: NL72 INGB 0008 6156 22