SEA en SEO support voor Juizs

Achtergrond

Juizs is een webshop die online verschillende verse sappen aanbiedt – waaronder ook een Detox sappenkuur. Ze bieden pakketten aan met flesjes voor meerdere dagen van de week, maar ook speciale gembershots. De ‘sappenmarkt’ is door een aantal toetreders de laatste jaren steeds concurrerender geworden en de marges staan zwaar onder druk. De webshop is al een aantal jaren actief en Juizs was door de extra concurrentie op zoek naar een ‘volgende stap’ met de Google Ads account. Er werd niet het maximale uit zoekmachine optimalisatie (SEA) gehaald en hiervoor is Digital Wizards ingeschakeld.

Aanpak – zoekwoordenonderzoek

Digital Wizards is begonnen met een zoekwoorden onderzoek, zodat de juiste zoektermen in kaart werden gebracht. Welke zoekwoorden moeten we ons op focussen en hoeveel budget kunnen moeten we hier per maand voor reserveren? Met het zoekwoorden onderzoek hebben we hier antwoord op gekregen. Het zoekwoorden onderzoek gaf tevens goede achtergrond informatie voor de nieuwe campagnestructuur, want er was slechts 1 (!) campagne actief met hierin alles verzameld.

Aanpak – Google Ads herstructureren

De Google Ads account die Digital Wizards overnam bestond uit slechts 1 campagne met een beperkt aantal advertenties voor diverse zoekwoorden met verschillende zoekintentie. De winstgevendheid leek op orde, maar dat kwam met name omdat de merknaam zoekwoorden ook in deze campagne zaten verdisconteerd.

Digital Wizards heeft het zoekwoorden onderzoek leidend gehouden voor het opzetten van alle nieuwe campagnes. Er zijn erg specifieke advertenties gemaakt, zodat de zoekintentie van consumenten hierop naadloos aansluit. Dit zorgt voor goede Quality Scores en heeft het conversiepercentage helpen stijgen.

Aanpak – Google Shopping opzetten

Het vorige bureau heeft verschillende pogingen gedaan Google Shopping op te zetten, maar dit is niet gelukt. Digital Wizards heeft vanuit WooFeed een bronfeed aangemaakt die in het datafeed management tool Channable verder is verbeterd:

  • De advertenties zijn verrijkt met content, zo hebben we de titels en omschrijvingen flink verbeterd, zodat deze relevanter zijn en meer bereik bieden.
  • Marge wordt geanonimiseerd meegegeven, zodat biedingen in Google Ads automatisch worden verhoogd/verlaagd zodra de marge verandert. Doordat we hiermee ‘slimmer’ bieden dan de concurrenten zorgen we ervoor dat er een positieve ROI is voor de Google Shopping campagnes.

Dit hebben we gedaan

Resultaten

  • Opzetten nieuwe accountstructuur Google Ads en conversiepercentage verhoogd.
  • Implementatie Google Shopping via Channable en margegroepen opgezet.
  • Flinke verlaging kosten per order mét behoud omzet: betere ROI.

Looptijd

Juli 2019 – Heden

Webstation Webdesign Wordpress developmentWordpress Development