Hoe pas je de prijzen aan in een WooCommerce webshop? 

Leestijd: 12 minuten

Niveau: Beginner

Samenvatting Artikel

Of het gaat om een simpele thema-webwinkel of een maatwerk webshop: het beheren van prijzen in een WooCommerce-winkel is een essentieel onderdeel van het runnen van een succesvolle online onderneming. Hieronder volgt een stapsgewijze uitleg over hoe je zelf de prijzen in WooCommerce kunt aanpassen. 

Stap 1: Inloggen op je WordPress-dashboard

Begin door in te loggen op je WordPress-dashboard. Dit is waar je jouw webshop en WooCommerce-winkel kunt beheren. Toegang tot het dashboard kun je opvragen bij de webontwikkelaar en/of beheerder van de webshop. Om producten aan te passen heb je de rechten van een beheerder (Administrator) of winkelmanager (Shop Manager) nodig. 

Stap 2: Navigeren naar de productpagina

Ga in het dashboard naar ‘Producten’. Deze pagina is te vinden in het menu aan de linkerkant van de pagina. 

Hier krijg je een overzicht te zien van alle producten die in de winkel zijn toegevoegd. Door op de titel van een product te klikken, ga je naar de productbewerkingspagina. 

Stap 3: Prijzen aanpassen

Binnen de productbewerkingspagina, scroll naar het gedeelte ‘Productgegevens’. Dit vind je meestal net onder de teksteditor. 

In deze sectie staan verschillende tabbladen zoals algemeen, voorraad, verzending en geavanceerd. 

Algemene Tab

Bij simpele producten (simple product) is het mogelijk om vanaf het eerste tabblad de prijs aan te passen. Hier vul je het bedrag in achter het kopje “Reguliere prijs”. Eventueel kun je onder de normale prijs ook een actieprijs invullen. Er wordt dan automatisch een korting op de productpagina weergegeven.  

Bij een variabel product staan de prijzen iets verder in het menu. Onder variaties krijg je de verschillende varianten te zien en kun je ze per variatie een prijs geven. 

Stap 4: Prijzen opslaan

Nadat je de prijs van een specifiek product hebt aangepast, moet je de wijzigingen opslaan. Dit kan door terug naar boven te scrollen en daar aan de rechterkant te klikken op “Update”.

Bulk Prijswijzigingen

Het is ook mogelijk de prijzen van meerdere producten tegelijk aan te passen. Deze producten moeten dan wel dezelfde prijs hebben. Je kunt de producten selecteren door het selectievakje voor een specifiek product aan te klikken. Wanneer je klaar bent met selecteren druk je op bulkacties bovenaan de pagina.

Hier selecteer je vervolgens “Bewerken”, waarna je een overzicht krijgt van alles wat je tegelijk kunt aanpassen aan de producten die je hebt geselecteerd. Onder “Productgegevens” kun je kiezen voor “Wijzig naar”. Hier krijg je vervolgens de optie om een nieuwe prijs in te vullen en deze op te slaan. Het opslaan gaat op dezelfde manier als bij een los product, door te klikken op “Updaten”. 

Conclusie

Het aanpassen is, als je weet waar je het moet zoeken, een relatief eenvoudige taak. Echter, het is cruciaal om altijd zorgvuldig te controleren of je de juiste producten hebt aangepast. Een kleine vergissing in de productselectie kan leiden tot onbedoelde prijswijzigingen of foutmeldingen in de webshop. Benieuwd naar hoe je bestellingen verwerkt wanneer deze binnenkomen? Je leest het in ons artikel “Hoe bestellingen verwerken in WooCommerce?”.

Lees al onze blog artikelen of bekijk hier al onze marketing termen of website termen om meer basiskennis te verkrijgen over online marketing.

Recente blog artikelen

Beginner

De leukste 404-pagina’s

Leestijd: 5 minuten

Van een 404-pagina is sprake wanneer op een webpagina de gewenste content niet kan worden weergegeven. Wat zijn leuke ideeën voor een 404-pagina?

Medium

5 design trends in 2022

Leestijd: 8 minuten

Design is een belangrijk aspect van elke website of webshop. Lees hier 5 tips voor webdesign trends in 2022 zodat je weer op de hoogte bent.

Hans Boersma - Digital Wizards
Hans Boersma

Wil je meer weten over online marketing of een maatwerk website/webshop? Neem direct contact op met Digital Wizards oprichter Hans Boersma.

 hans@digitalwizards.nl
 036-2002660

Volg ons
Andere artikelen
  • Beginner

    12 tips voor WordPress

    Leestijd: 8 minuten

    12 tips voor WordPress Ga je beginnen met je eigen WordPress website? Of heb je nu al een tijdje een WordPress website, maar…

  • Beginner

    WordPress voordelen

    Leestijd: 8 minuten

    WordPress voordelen WordPress is het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Meer dan één derde van alle websites die op internet…

  • Medium

    Wat is linkbuilding?

    Leestijd: 8 minuten

    Wat is linkbuilding? Met linkbuilding bouw je kwalitatieve backlinks naar jouw website of belangrijke pagina’s op jouw website. Met linkbuilding wil je naast…

  • Beginner

    Hoger in Google

    Leestijd: 8 minuten

    Hoger in Google komen Je hebt een nieuwe website gemaakt voor jouw onderneming, product of service. Alles ziet er fantastisch uit, maar er…

  • Medium

    Domein autoriteit

    Leestijd: 8 minuten

    Domein autoriteit is een zoekmachine ranking die is ontwikkeld door het SEO bedrijf MOZ. De schaal van MOZ geeft een score van 1…

  • Beginner

    Wat is SEA?

    Leestijd: 12 minuten

    SEA: Zoekmachine adverteren Er bestaan meerdere manieren om het verkeer naar je website te verhogen. Eén van de snelste manieren is vanuit zoekopdrachten…

Als online marketing bureau weten we natuurlijk alles van Google Shopping. We streven naar winstgevende omzet op de korte termijn en voor online groei op langere termijn.

Jouw gegevens